Ana Sayfa
Hakkımızda

Hakkımızda

Etüt ve Proje Şube Müdürlüğü, Sakarya Üniversitesi’nin mevcut ve geleceğe dönük fiziki ihtiyaçlarının bilimsel, teknik ve stratejik bir yaklaşımla planlanmasını sağlayan temel bir birimdir. Üniversitenin eğitim, araştırma ve idari faaliyetlerini destekleyecek yeni yapıların ve tesislerin etüdünü, projelendirilmesini ve fizibilite süreçlerini yürütmekle sorumlu bulunmaktadır. Bu kapsamda, ilgili birimlerden gelen talepleri ve ihtiyaç programlarını değerlendirerek mimari, inşaat, mekanik ve elektrik tesisat projelerini hazırlamakta veya hazırlatmakta; zemin etütlerinden teknik şartnamelere, metraj ve yaklaşık maliyetlerden ihale dosyalarının oluşturulmasına kadar geniş bir süreci koordine etmektedir.

Şube Müdürlüğü, kampüslerin düzenli, güvenli ve fonksiyonel bir şekilde gelişmesini sağlamak amacıyla yerleşim ve vaziyet planlarını oluşturmakta; ruhsat, iskân ve imar işlemlerini yürütmekte; kamulaştırma süreçlerini takip etmekte ve üniversiteye ait taşınmazların kayıt, envanter ve arşivleme işlemlerini titizlikle sürdürmektedir. Ayrıca açık ve kapalı tüm fiziksel mekânlara ilişkin istatistiki veriler güncellenerek üst yönetime düzenli raporlar sunulmaktadır.

Etüt ve Proje Şube Müdürlüğü, yürütülen tüm çalışmaların fen ve sanat kurallarına, yürürlükteki mevzuata ve kalite standartlarına uygun olmasını gözetmektedir. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ve ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Standartları kapsamında süreçlerin koordinasyonu sağlanmakta; personelin mevzuata uygun ve etkin çalışması takip edilmekte ve gerekli eğitim faaliyetleri planlanmaktadır. Diğer şube müdürlükleriyle yakın iş birliği içinde çalışılarak projelerin bütüncül bir yaklaşımla yürütülmesi amaçlanmıştır.

Sakarya Üniversitesi’nin sürdürülebilir büyümesi, geleceğe yönelik altyapı planlaması ve kurumsal gelişim hedefleri doğrultusunda çalışan Etüt ve Proje Şube Müdürlüğü, teknik uzmanlık gerektiren tüm proje ve planlama süreçlerinde etkinlik, şeffaflık ve kaliteyi esas alarak hizmet vermektedir.

Etüt ve Proje Müdürlüğü'nün Görevleri

Üniversitenin ihtiyacı olan eğitim binaları, idari ve sosyal hizmet binalarının etüd ve proje planlamasını yapabilmek için ilgili birimlerden taleplerini ve ihtiyaç programlarını almak.

Üniversite bina ve tesislerinin Mimari, İnşaat, Mekanik ve Elektrik tesisat projelerini yapmak/yaptırmak, teknik inceleme ve projelendirme gerektiren her türlü işin fizibilite raporlarını hazırlamak, zemin etüdlerini yaptırmak.

Hazırlanan/hazırlatılan projelerin ve ihalesi yapılacak işlerin genel, özel ve teknik şartnamelerini, fiyat analizlerini, metrajları ve yaklaşık maliyetlerini hazırlamak/hazırlatmak.

İhale dosyasını İhale Şube Müdürlüğüne iletmek, koordine ve takip etmek.

Üniversite binalarına ait ruhsat, iskan, izin işlerini yürütmek. İmalat yapılacak alanlarda plankote ve aplikasyon işlemlerini yapmak.

Üniversitenin açık ve kapalı fiziki mekanları ile ilgili istatistik bilgileri tutmak güncellemek ve raporlarını hazırlamak.

Kendi biriminde yapılan işlerin fen ve sanat kurallarına ve iş programına uygun olarak yürütülüp bitirilmesini sağlamak.

Daire Başkanlığı arşivinin düzen ve koordinasyonunu sağlamak.

Üniversite yerleşkelerinin yerleşim planlarını hazırlamak, vaziyet planlarını oluşturmak.

Birim personelin görevlerini yürürlükteki mevzuata ve usulüne göre zamanında yapıp yapmadıklarını denetlemek, aralarında koordinasyon sağlamak.

Kamulaştırma ve imar mevzuatını takip etmek.

Üniversite tarafından kamulaştırması yapılacak alanları belirlemek, planlamasını yapmak, kamulaştırma işlemleri için yönetim kurulu kararlarının alınması adına yazışmalar yapmak.

Tapuların alınması işlemlerini yapmak, kamulaştırma işlemlerini kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek kişiler nezdinde takip etmek.

Üniversite emlakının envanterinin yapılması, sicil kayıtlarının tutulması, belgelerin arşivlenmesi işlerini yapmak, taşınmaz kayıt birimince yapılan iş ve işlemler için istatistiki bilgileri tutmak, güncellemek ve raporlarını hazırlamak.

Taşınmaz mallardan ihtiyaç fazlası olanları tespit ederek bunlar üzerindeki tahsisin kaldırılması, satış, mübadele suretiyle veya kamulaştırma amacında kullanılmaması, mülkiyet davaları, imar planı ve benzer nedenler sonucu elden çıkarılmalarına ilişkin işlemleri yapmak.

Muhasebe kayıtları için gerekli olan taşınmaz bilgilerini Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına göndermek. Sürdürülen emlak ve kamulaştırma işlemleri sonucunda meydana gelecek her türlü şikayeti inceleyip ilgili makamlara bilgi vermek. Yapılmış ve yapılmakta olan işlerle ilgili olarak diğer şube müdürlükleri ile koordinasyon sağlamak.

Birim personeli ile diğer birimler arasında koordinasyonu sağlamak, personelin eğitim ihtiyacını belirleyip eğitim almalarını sağlamak. Şube Müdürlüğünde Kalite Yönetim Sisteminin uygulanmasını ve koordinasyonunu sağlamak.

Başkanlığın EBYS üzerinden sevkini gerçekleştirdiği yazışmaları yapmak ve yapılmasını sağlamak.

Havale edilen iş ve evrakların ilgili personele havalesini, takibini yapmak ve sonuçlandırılmasını sağlamak.

Sürekli iyileştirme çalışmalarına katılmak ve görev almak. Çalışmalarını yürütürken karşılaştığı ;“ Kalite”, “İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği” Yönetmelikleri’ ne ve 6331 Sayılı İş sağlığı ve İş Güvenliği Kanununa uymak ve aykırı durumları, ilgili yönetmelik ve kanun hükümleri uyarınca (Düzeltici ve Önleyici Faaliyetler) amirlerine bildirmek.

ISO 9001 Kalite Yönetimi Sistemi ve 10002 Müşteri Memnuniyeti Standartları gerekliliklerini biriminde koordine etmek.

Bağlı olduğu proses ile üst yönetici/yöneticileri tarafından verilen diğer işleri ve işlemleri yapmak.